ememai-logo-horzi
دکتر بهروز امامی

در زمینه بیماری های دستگاه تنفسی و ریوی از جمله آسم، سرطان ریه، مشکلات تنفسی، آمبولی ریه، پنومونی و سایر بیماری هایی که مرتبط با بیماری های تنفسی هستند.

چه عواملی میگرن را تشدید می کنند؟

چه عواملی میگرن را تشدید می کنند؟

استرس‌، خستگی‌، بی‌خوابی و تماشای زیاد تلویزیون از عوامل تشدید کننده میگرن است.

بیماری میگرن عمدتاً در سنین جوانی دیده می‌شود. حدود 25 درصد زنان و 12 درصد مردان به این نوع سردرد مبتلا هستند.

دوره‌های عادت ماهیانه در زنان، مهمترین عامل برای بروز بیماری میگرن در زنان می باشد که علت این امر، اختلالات هورمونی است.

همچنین بیماری میگرن در دوران بارداری کاهش می یابد و علت این امر را نیز اثرات نگهدارنده هورمون ها در دوران بارداری می دانند.

توصیه می شود که مبتلایان به میگرن از خوردن ادویه‌جات، پنیر کهنه ، آب لیمو، ترشی، سس و شکلات کاکائویی پرهیز کنند.

مصرف خودسرانه داروهای مسکن بدون تجویز پزشک جهت تسهیل دردهای مزمن این بیماری منجر به نارسایی کبدی، کلیوی، زخم معده و پوکی استخوان می‌شود

توصیه هایی برای کاهش حملات میگرن

بیماران در این مواقع بهتر است در جای تاریک و آرام دراز کشیده و شروع به کشیدن نفس‌های عمیق کنند.

همچنین ماساژ ناحیه گیجگاهی سر نیز یکی از عوامل دیگر جهت کاهش حملات میگرنی می باشد.

علائم میگرن شامل سردردهای ناحیه گیجگاهی ضربان دار همراه با تهوع و گاهاً استفراغ است. میگرن معمولا به صورت یک طرفه و یا دوطرفه سردرد ضربان دار ایجاد می‌کند.

ممکن است سردردهای ناشی از میگرن در یک طرف باشد (میگرن کلاسیک) و یا به طور متناوب هر دو سمت سر را بگیرد (میگرن شایع).

به طور معمول این سردردها با خوابیدن بهبود می‌یابند.

قبل از شروع سردرد میگرن، فرد بیمار نورهای زیگزاگ مانند و یا ستاره چشمک زن نیز در جلوی چشمش می‌بیند.

دکتر بهروز امامی

فوق تخصص ریه IUC و مواقبتهای ویژه از انگلستان

بهترین متخصص میگرن

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراچعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ارسال نمایید، و در پایان در صورت مفید بودن مطلب چه عواملی میگرن را تشدید می کنند؟ را با دیگران و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اشتراگ گذاری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.